راهنمای ثبت نام دوره های رایگان

شکل یک تصویر

با وارد کردن آدرس سایت https://www.noavaran2.ir/ در نوار آدرس مرورگر دلخواه خود به سایت «سامانه آموزشی نوآوران» وارد می شوید.

پس از طی مراحل ثبت نام  در «سامانه آموزشی نوآوران» (عضویت در سایت) ، اکنون برای استفاده از دوره های رایگان ، ابتدا باید به پروفایل خود وارد شوید. در صفحه اصلی سایت بر روی دکمه ‹ورود› کلیک کنید.

با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور و انتخاب دکمه ‹ورود› ، وارد پروفایل خود شوید.

به منظور ثبت نام در دوره های آموزشی ، از منوی سایت بر روی دوره ها کلیک کرده و دوره های رایگان را انتخاب نمائید :

در صفحه بعد ، به عنوان مثال بر روی عنوان دوره ‹آموزش کامل نرم افزار Scratch.jr› کلیک کنید.

 

بر روی دکمه شروع دوره کلیک کنید.

در این بخش با انتخاب جلسه اول و سپس با کلیک بر روی دکمه Play می توانید فیلم آموزشی جلسه اول را مشاهده کنید.

پس از تماشای تمام جلسات آموزشی با استفاده از دکمه ‹به دوره خانه بروید› ، به محیط پروفایل برگشته ، سپس می توانید جهت مشاهده مجدد فیلم های آموزشی ، هر بار بر روی دکمه ادامه دوره کلیک کنید .

توجه : برای شرکت در آزمون پایانی حتماً باید وضعیت دوره در حالت ٪100 کامل باشد. این فرآیند زمانی ٪100 کامل می شود که فیلم های آموزشی تمام جلسات را مشاهده کرده باشید.

بدین منظور ، در هر مرحله از تماشای فیلم های آموزشی بر روی دکمه ‹درس را کامل کنید› کلیک کنید تا در قسمت وضعیت دوره به ٪100 کامل برسید.

اکنون می توانید برای شرکت در آزمون بر روی گزینه آزمون پایانی کلیک نمائید.

با انتخاب آزمون پایانی گزینه هایی نظیر : تعداد سوالات ، مدت زمان آزمون ، تعداد دفعات آزمون مجدد ، تعداد آزمون های گذرانده ، تعداد تلاش های باقیمانده و نمره قبولی را به شما نمایش می دهد. با کلیک بر روی دکمه ‹آزمون را شروع کنید› در آزمون پایانی شرکت نمائید.

در آزمون تستی ، با کلیک بر روی گزینه صحیح ، جواب مورد نظر شما ثبت شده و با انتخاب دکمه ‹پاسخ و سوال بعدی› ، به کلیه سوالات پاسخ دهید.

توجه : سوالات دارای نمره منفی نمی باشند ، بنابراین به تمامی سوالات پاسخ دهید.

پس از پاسخ دادن به کلیه سوالات ، بر روی دکمه ‹آزمون را ارسال کن› کلیک کنید.

در بخش Previous attempt در قسمت Result نتیجه آزمون را می توانید مشاهده کنید.

پس از قبولی در آزمون پایانی ، در پنجره زیر با کلیک بر روی دکمه ‹Re-Generate Gradebook› می توانید وضعیت نمره یا قبولی خود را مشاهده نمائید.

حال برای مشاهده و یا دانلود گواهینامه پایان دوره خود بر روی دکمه ‹DOWNLOAD CERTIFACATE› یا ‹VIEW CERTIFICATE› کلیک کنید.

در این صفحه با استفاده از دکمه ‹DOWNLOAD CERTIFICATE› امکان دانلود گواهینامه بر روی سیستم خود را دارید و با استفاده از کلیک بر روی دکمه ‹COPY LINK› امکان کپی کردن لینک گواهینامه خود و یا اشتراک گذاری در سایر برنامه ها را دارید.

در این صفحه برای چاپ گواهینامه خود ابتدا بر روی دکمه ‹DOWNLOAD CERTIFICATE› کلیک کنید ، در اینجا می توانید از ۲ قالب مختلف عکس یا PDF گواهینامه برای دانلود استفاده کنید. پس از دانلود گواهینامه می توانید آن را چاپ کنید.